+359 885 621 189

Съвети


Съвети за спалнята


 Спим средно по 8 часа на нощ, което означава, че прекарваме в спалнята повече време от което и да било друго място. В леглото пък прекарваме повече време от колкото на която и да е друга мебел.


По тази причина можем да изчислим, че спалнята е стаята, която оказва най-голямо влияние върху нашето здраве като акцентът, разбира се, пада в най-голяма степен върху леглото.


Така че ако не си отпочивате докато сте там, ако сънят не ви зарежда с ценна и жизнено важна енергия, ако дори се стига до там, че да заспивате трудно или сутрин да се събуждате със запушен нос, то това е индикатор, че нещо тук не е наред и трябва да се погрижим за цялостно за състоянието на спалнята.


Тук можем да обобщим, че цялостната грижа за спалнята ни е много важна, защото така ще достигнем до едно ново разбиране на комфорта и цялостно ще подобрим целия си живот, започвайки от най-важното – здравето.



  1. Почиствайте под леглото редовно.


Това е от много голямо значение. Всички усилия, които полагате в почистването на спалнята губят смисъл, ако само на половин метър от лицето ви е пълно с прах, акари и дори мръсни обувки или стари чорапи. Погрижете се за това следващия път при почистване.



  1. Обърнете внимание на чаршафите.


От каква материя са (това е много важно) и колко често ги сменяте (дори още по-важно). Материята трябва да е органична, а чаршафите да се перат веднъж в седмицата.



  1. Прането на възглавницата е много важна част от хигиената в спалнята.


Вие дишате в нея и я лигавите цяла нощ докато спите, а всичко това попива в нея и я прави толкова мръсна и пълна с микроби. Перете я поне веднъж в годината, най-добре през лятото, а ако имате сушилня – може и през зимните месеци.



  1. Подходящ матрак


Изберете матрак, който ви кара да се чувствате добре – по-мек, по-твърд – важното е да спите добре. Нали това е целта на леглото? В допълнение дори се предлагат матраци с хипоалергенни покрития, поне в случай, че сте по-чувствителни.


 



 За пълноценен сън след стресов ден


Колкото по-уморени сме, толкова по-трудно заспиваме, а здравият, дълбок сън е основополагащ за пълноценна почивка. По-долу ще ви дадем няколко съвета, които ще ви помогнат да спите добре въпреки натрупаното напрежение.


Оставете проблемите в офиса. Не мислете за тях в къщи. Разграничавайте личния си живот от служебния. Правете любимите си неща преди лягане. Пуснете си успокояваща музика, почетете книга, редете пъзел, ако обичате да плетете, отдайте се на това занимание или вземете топла вана. Избягвайте тежките разговори и прекомерните вълнения. Помнете, че утрото е по-мъдро от вечерта. Насладете се на вашето време за почивка. Можете просто да се отпуснете в леглото и да си представяте всички приятни неща, които бихте искали да ви се случат. Ако не ви се  спи, направете списък с неща, които бихте искали да направите. Помислете с какво ще се облечете на следващия ден и скоро ще открите, че се чувствате отпуснати и сънливи.


Старайте се да вечеряте минимум два часа преди лягане, като избягвате мазни или пикантни храни, защото стомахът ви има нужда от повече време, за да ги  преработи. Дойде ли вечерта не приемайтекофеин под никаква форма – кафе, газирани напитки, шоколад, някои видове чай. Дори и да си мислите, че цигарите и  алкохолът ви отпускат и успокояват, не прекалявайте. Повече от една чаша, ще ви подейства възбудително. Никотинът също е стимулант. За предпочитане е да изпиете чаша ментов чай или мляко. То успокоява, кара ви да се почувствате отново малък и улеснява заспиването. Но! Многото течности преди лягане, независимо от това, че  действат успокояващо на нервната система, също не са препоръчителни. Те ще ви карат да се събуждате през ноща, за да ходите до тоалетна.


Все по-често хората работят от къщи. Много е важнода не работите и да не ядете в леглото. Нека то бъде само за сън и релакс. Ако извършвате в спалнята  дейности, които ви носят напрежение и ви натоварват психически, много трудно след това ще можете да се успокоите и да заспите на същото място.


За да е пълноценен сънят ви, спалнята трябва да е тиха и тъмна. В случай, че помещението не може да отговори на тези условия, помислете за тапи за уши и маска. Абсолютният покой действа по-добре от всичко останало.


Температура също е от съществено значение. Експериментирайте! Опитайте се да разберете на каква температура заспивате най-добре. Това е строго индивидуално за всеки. Някои хора спят по-добре в топла стая, други предпочитат да им е по-хладно.


И не на последно място – важно е да имате относително редовен режим на живот.Правете физически упражнения рано сутрин или в ранния следобяд. Отделете 20, максимум 30 минути на ден за джогинг или аеробика. Регулирайте вътрешния си часовник. Как? Лягайте си в едни и същи часове и когато си навивате часовника за сутринта, помислете си: искам да стана в 8:00 часа. Ще видите, че 5 минути преди будилника вече ще сте будни. Не се излежавайте дълго. След като сте спали  необходимите максимум 8, минимум 6 часа непробуден, дълбок сън, станете и пуснете светлината при себе си. Вече е нов ден.